Σάββατο 31 Μαρτίου 2018

Ενημερωτικό σημείωμα για τη συνάντηση του Δ.Σ της ΕΛΜΕ-Ι με τον υφυπουργό Παιδείας


ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ.Ε ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ενημερωτικό σημείωμα για τη συνάντηση του Δ.Σ της ΕΛΜΕ-Ι με τον υφυπουργό Παιδείας
ή
Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε

Πραγματοποιήθηκε χθες, Παρασκευή 30/3/2018, συνάντηση του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων με τον υφυπουργό Παιδείας κ. Μπαξεβανάκη και τη Δ/ντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης Ηπείρου κα Φωτεινού. Η Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση παρά την αντίθεσή της στην πραγματοποίηση της συνάντησης, καθώς τη θεώρησε προσχηματική , προσήλθε σε αυτή και θεωρεί υποχρέωσή της να ενημερώσει τους συναδέλφους για όσα ειπώθηκαν.
  1. ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ : ο υφυπουργός επανέλαβε τις γνωστές απόψεις περί ανακοίνωσης του αριθμού των διορισμών τον επόμενο Οκτώβρη. Όταν του επισημάνθηκε ότι 3 χρόνια τώρα διορισμοί εξαγγέλλονται συνεχώς – άλλοτε 10.000 , άλλοτε 20.000- αλλά διορισμοί δε γίνονται και ότι για τους συναδέλφους αναπληρωτές αποτελεί εμπαιγμό να μετατίθεται ακόμη και ο προγραμματισμός στο μέλλον απάντησε ότι δεν έχει να προσθέσει κάτι άλλο.
  2. ΕΠΑΛ : μας προέτρεψε να επικοινωνήσουμε με τους συναδέλφους των ΕΠΑΛ- ο ίδιος το κάνει συνεχώς , μας είπε- για να διαπιστώσουμε ότι είναι απόλυτα ευχαριστημένοι από τον τρόπο λειτουργίας τους, ενώ δήλωσε περήφανος για όσα έχει καταφέρει στον τομέα αυτό η κυβέρνησή του!!!
  3. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ : υποστήριξε ότι όλα πήγαν καλά και για αυτό θα εφαρμοσθούν φέτος και στα ΓΕΛ. Μας προέτρεψε μάλιστα να μην βλέπουμε παντού κινδύνους και να αποδεχόμαστε με χαρά τα εκσυγχρονιστικά μέτρα.
  4. ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ : δεν ξέρει πότε θα εφαρμοσθεί , δεν έχει κάτι οριστικό να παρουσιάσει. Όταν του επισημάνθηκε ότι με βάση τα λεγόμενα του υπουργού οι μαθητές της Α Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις με ένα νέο σύστημα, το οποίο δε γνωρίζουν ,δεν απάντησε.
  5. ΩΡΑΡΙΟ : δε σχολίασε καθόλου την παρατήρησή μας, ότι παρά τις προεκλογικές τους εξαγγελίες για επαναφορά του ωραρίου μας στα προ του 2013 επίπεδα δεν έγινε πράξη κάτι τέτοιο, αλλά δικαιολογήθηκε λέγοντας ότι χάρη στη δική τους προσπάθεια δεν αυξήθηκε κι άλλο το διδακτικό μας ωράριο. Δεν έθιξε, παρά το ότι επισημάνθηκε από εμάς , το γεγονός ότι εξαιτίας της αύξησης του ωραρίου μεγάλο ποσοστό συναδέλφων μετακινείται σε περισσότερα από ένα σχολεία.
  6. 30ΩΡΟ: υποστήριξε ότι απλά ξαναψήφισαν τον ίδιο νόμο (!!)για το 30ωρο και στην ερώτηση γιατί να γίνει κάτι τέτοιο , γιατί να ξαναψηφίσει κάποιος δηλ. έναν ήδη ψηφισμένο νόμο, απέφυγε να απαντήσει.
  7. ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ : ισχυρίστηκε ότι οι περικοπές σε ώρες και μαθήματα δεν έγινε όπως υποστηρίζουμε εμείς για εξοικονόμηση συναδέλφων, αλλά γιατί δε φτάνουν οι ώρες για να διδαχθούν όλα τα μαθήματα όπως πρέπει .
  8. ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ: υποσχέθηκε ότι δε θα έχει αναδρομική ισχύ και φάνηκε έκπληκτος για το γεγονός ότι οι συνάδελφοι που μετακινούνται πληρώνουν διόδια, δεν υποσχέθηκε όμως ούτε καν εξέταση της πιθανότητας απαλλαγής τους από αυτά
  9. ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ : επιβεβαίωσε την κατάργησή τους υποστηρίζοντας ότι η εκπαίδευση δε χρειάζεται συντηρητές μηχανημάτων και αν οι συνάδελφοι θέλουν να έχουν αυτό το ρόλο , υπάρχει ο δρόμος της μετάταξης.
  10. ΚΕΔΔΥ : υποστήριξε ότι δεν αλλάζει κάτι και δεν αποδέχθηκε την επισήμανσή μας ότι καταργούνται υποστηρικτικές δομές στο χώρο της ειδικής αγωγής και πολλές από τις αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στις πλάτες των συναδέλφων .
  11. ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ : στο αίτημα για την ενίσχυση των σχολειών με διοικητικό προσωπικό απάντησε ότι η κυβέρνηση μειώνει τη γραφειοκρατία και είναι χαρούμενος γι αυτό και ως παράδειγμα ανέφερε την κατάργηση της δικαιολόγησης των απουσιών.
  12. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ: σε ερώτηση μέχρι ποια ηλικία μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βρίσκεται στην τάξη δεν απάντησε
  13. ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ : επιβεβαίωσε την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τη συμμετοχή στον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου εκπροσώπων του δήμου, του συλλόγου γονέων και των μαθητών, αλλά προσπάθησε να αμβλύνει την εικόνα υποστηρίζοντας ότι τον τελικό λόγο τον έχει ο σύλλογος διδασκόντων.
  14. ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ : προσπάθησε να αποφύγει την απάντηση και στη δική μας απαίτηση απάντησης παρενέβη η Δ/ντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης η οποία απάντησε ότι θα καλέσει άλλη φορά το ΔΣ της ΕΛΜΕ για να παρουσιάσει τις προτάσεις της.
Τέθηκαν επίσης θέματα, για τα οποία το ΔΣ της ΕΛΜΕ δεν είχε προλάβει να διαμορφώσει θέσεις , όπως η αξιολόγηση των στελεχών , οι θητείες των στελεχών , η μοριοδότηση των αιρετών κ.α πάνω στα οποία αρκετά μέλη του Δ.Σ κατέθεσαν τις προσωπικές τους απόψεις . Από την πλευρά του ο Υφυπουργός ,αλλά και ο σύμβουλός του ο κος Μουστάκας, ο οποίος παρευρισκόταν στη συνάντηση, άφησαν να εννοηθούν ότι πολλά από αυτά τα θέματα πχ θητείες δ/ντων πιθανά να επαναδιατυπωθούν αφού λάβουν υπόψη τους τη διαβούλευση!!!
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι ,
η ΕΑΠ θεωρεί ότι στη χθεσινή συζήτηση όχι μόνο δεν δόθηκαν απαντήσεις και δεσμεύσεις για την επίλυση των προβλημάτων μας, αλλά επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά ότι και αυτή η κυβέρνηση , όπως και οι προηγούμενες άλλωστε , έχει ως στόχο της τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και την πλήρη υποταγή της στα σχέδια της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ.
Έτσι αντιλαμβανόμαστε ότι όχι μόνο διορισμοί δεν πρόκειται να γίνουν αλλά προκαλεί πολύ μεγάλη ανησυχία η παρέμβαση της Δ/ντριας εκπαίδευσης στο θέμα των συγχωνεύσεων, καθώς προτάσεις γίνονται μόνο εφόσον υπάρχουν . Αν δεν θέλει να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις προφανώς και δε θα κάνε προτάσεις!!
Φαντάζει επίσης τραγελαφικό ότι το μόνο θέμα στο οποίο υπήρξε θετική εξέλιξη- αυτό της μη αναδρομικής αναμοριοδότησης- τείνει να μείνει κενό γράμμα καθώς χωρίς διορισμούς δεν υπάρχουν μεταθέσεις και βελτιώσεις όσα μόρια και να συγκεντρώσουν οι συνάδελφοι.
Παράλληλα θεωρούμε ότι δικαιολογίες για την ψήφιση του 30ωρου και αυτοέπαινοι για την αποτροπή νέας αύξησης του διδακτικού μας ωραρίου υποτιμούν τη νοημοσύνη μας όπως και οι καυχησιολογίες για την καλή λειτουργία των ΕΠΑΛ , εκτός και αν ο υφυπουργός επιχαίρει για τη μαθητεία και την προσφορά των αποφοίτων ως πάμφθηνο εργατικό δυναμικό στις επιχειρήσεις.
Δηλώνουμε τέλος ότι η για μας η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι η ίδια , πιθανά και χειρότερη, γιατί τώρα εμπλέκονται και οι δήμοι και οι γονείς και οι μαθητές, με αυτή που πολεμήσαμε και ακυρώσαμε στην πράξη τη διετία 2013-14 και ότι με τους αγώνες όλων μας θα έχει την ίδια τύχη με εκείνη.
Ιωάννινα 31/03/2018

Οι άνθρωποι της Ενωτικής Αριστερής Παρέμβασης με το πανώ της ΕΛΜΕ-Ι απέναντι στους υφυπουργούς, τους βουλευτές/πολιτευτές και τους παρατρεχάμενούς τους.

(Φωτογραφία από το typos-i)