Μιας και τα
αποτελέσματα των ευρωεκλογών, και η
προκήρυξη εθνικών εκλογών, φέρνουν τη
ΝΔ ένα βήμα από την κυβερνητική εξουσία,
μιας και -κατά πάσα πιθανότητα- ο κόσμος
της Εκπαίδευσης θα έχει από Σεπτέμβρη
να αντιμετωπίσει τη γαλάζια εκδοχή της
μνημονιακής επίθεσης, θεωρούμε αναγκαίο
να αναδημοσιεύσουμε μια περίληψή μας
του προγράμματος της ΝΔ, από το 1ο τεύχος
της εφημερίδας μας. Ας σημειώσουμε ότι
στο μεταξύ η τοπική ΔΑΚΕ Καθηγητών
έσπευσε να συνδιοργανώσει εκδήλωση,
στην οποία η υπεύθυνη της ΝΔ για την
Παιδεία παρουσίασε το πανάθλιο πρόγραμμα
της παράταξής τους. Πρόκειται για ένα
πρόγραμμα ακραία νεοφιλελεύθερο,
ευθυγραμμισμένο με τις επιταγές του
ΣΕΒ και τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, με
κατεύθυνση την προώθηση του Ιδιωτικού
έναντι του Δημοσίου στην Εκπαίδευση. Το
πρόγραμμα αυτό έρχεται να επιταχύνει,
να ολοκληρώσει, τις διαδικασίες που
υπηρέτησε πιστά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
(εξάλλου, πολλές από τις νομικές ρυθμίσεις
που θα χρειαστεί ο Μητσοτάκης για να
εφαρμόσει το πρόγραμμά του, τις έχει
ήδη ψηφίσει η απερχόμενη κυβέρνηση
Τσίπρα-Καμμένου). Ανάμεσα σε άλλα, προβλέπει:
Δημιουργία
μαθητικών ομίλων εκτός ωρολογίου
προγράμματος (με την επίβλεψη ποιου;;)
Άσκηση των
μαθητών στις επιχειρήσεις για
εξοικείωση με την πραγματική οικονομία!
(αλλιώς, επέκταση της απλήρωτης εργασίας)
Αξιολόγηση
σχολικών μονάδων από εκπαιδευτικούς,
γονείς και μαθητές με ερωτηματολόγια.
Κατηγοριοποίηση των σχολειών με
βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης...
Αξιολόγηση
των εκπαιδευτικών και σύνδεσή της με
τη μισθολογική εξέλιξη (ο ίδιος νόμος
των Αρβανιτόπουλου/ Μητσοτάκη, που ο
κόσμος της εκπαίδευσης επέστρεψε ως
απαράδεκτο το 2013)
Συμμετοχή
της αυτοδιοίκησης και του συλλόγου
γονέων στη διοίκηση των σχολείων!
Πρόσθετοι
πόροι στα σχολεία πέραν της κρατικής
χρηματοδότησης (κοινώς, «βρείτε
χορηγούς»)
Ενίσχυση του
ρόλου των δ/ντων (των manager, εννοεί...)
Εθνικό
Απολυτήριο με υπολογισμό του βαθμού
των τριών τάξεων του Λυκείου και επαναφορά
της πολυμίσητης τράπεζας Θεμάτων.
Βάση του
10 -ή υψηλότερη- και αριθμός εισακτέων
καθορισμένος από τα Παν/μια (χωρίς
τέτοιους περιορισμούς στα ιδιωτικά,
βέβαια, ώστε όποιος έχει χρήματα, να
μπορεί να αγοράζει τις «σπουδές» του).
«Προστασία
στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου
όπου παρατηρείται παραβατικότητα»
(Κάποια σύμπραξη με ειδικευμένες σε
παιδιά εταιρίες security ή απλά η ίδια
Αστυνομία που προστατεύει τους
εργαζόμενους σαν διαμαρτύρονται;)
Προστασία
του δικαιώματος(!) στην επιλογή μεταξύ
ιδιωτικού και δημοσίου σχολείου (ίσως
και με τα κουπόνια που ονειρεύτηκε
κάποτε ο ΓΑΠ;)
Συμμετοχή
στη διοίκηση των ΕΠΑΛ εργοδοτών και
εργαζομένων (το «εργαζομένων» μπαίνει
φυσικά για το ξεκάρφωμα...)
Μεταγυμνασιακα
δημόσια ή ιδιωτικά ΙΕΚ με επιχειρηματίες
εκπαιδευτές.
Ιδιωτικά
ΑΕΙ (το «ιερό δισκοπότηρο» της Δεξιάς...
όσοι έχουν, μορφώνονται. Οι υπόλοιποι
ας γίνουν καλφάδες)