Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

Δε νομιμοποιούμε την «εξ αποστάσεως» απάτη σε βάρος των μαθητών και μαθητριών μας!


Όσο περνούν οι μέρες γίνεται ολοένα και πιο κατανοητό ότι η αρχική τοποθέτηση της Ενωτικής Αριστερής Παρέμβασης για το ζήτημα της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» ήταν απόλυτα σωστή. Υπενθυμίζουμε τους τρεις βασικούς άξονες της κριτικής μας:
  1. Καμία εξ αποστάσεως μέθοδος δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δουλειά που γίνεται στην Α’βάθμια και Β’βάθμια εκπαίδευση στα σχολεία. Τα εξ αποστάσεως συστήματα μπορούν να λειτουργήσουν μόνο επικουρικά και σε σχέση με συγκεκριμένους ειδικούς στόχους.
  2. Το τωρινό πρόγραμμα της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» δεν είναι η απάντηση του υπουργείου στην έκτακτη συνθήκη της πανδημίας, αλλά μέρος του συνολικού του σχεδίου για την Εκπαίδευση, όπως φάνηκε ήδη από το Σεπτέμβρη και την πρόταση να καλυφθούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς με τηλεδιασκέψεις(!). Οι πρόσφατες δηλώσεις της υφυπουργού περί «παρακαταθήκης» δεν αφήνουν καμία αμφιβολία.
  3. Η υπάρχουσα υποδομή δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του προγράμματος. Αυτό δεν είναι μια τεχνική διαπίστωση, αλλά ουσιαστική: Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (και κόντρα στην αυθαίρετη δήλωση της υπουργού) ένα στα 5 παιδιά δεν διαθέτουν την απαιτούμενη υποδομή στο σπίτι (ισχύει και για συναδέλφους/ισσες). Γονείς, παιδιά και συνάδελφοι/ισσες καταναλώνουν άπειρες ώρες στο βρόντο, προσπαθώντας ακόμη και να συνδεθούν στο ΠΣΔ. Η αρχή της ισότιμης πρόσβασης στην Εκπαίδευση καταργείται de facto. Περιττό να πούμε ότι και αυτή την αποτυχία το υπουργείο τη μετατρέπει σε «επιχειρηματική ευκαιρία», εκχωρώντας μέρος του προγράμματος σε μεγάλες επιχειρήσεις του χώρου.
Η Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση, απευθυνόμενη στους συναδέλφους/ισσες, στα παιδιά και τους γονείς είχε χαρακτηρίσει από την πρώτη στιγμή το πρόγραμμα αυτό όχι ως βοήθεια, μα ως ΕΠΙΘΕΣΗ στη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση. Για την άποψή μας αυτή δεχτήκαμε προσβολές και ειρωνείες, χαρακτηριστήκαμε ως αδιάφοροι και ανάλγητοι, και βέβαια ως «αυτοί που σε όλα λένε όχι». Καλούμε όλους αυτούς που από αφέλεια, πονηριά ή βαθιά εξαχρείωση τοποθετήθηκαν έτσι να προχωρήσουν στον έλεγχο των γεγονότων, τον μόνο πραγματικό, και να υποστηρίξουν τις θέσεις τους με δοσμένη την εμπειρία αυτών των δύο εβδομάδων.
Η μηχανή του ψεύδους, βέβαια, δεν θα βασιζόταν σ’αυτούς τους εθελοντές θλιβερούς απολογητές, μα χρειάζεται και τους επαγγελματίες της. Ήδη, συγκεκριμένο κομμάτι των ΜΜΕ έστησε το κλίμα ώστε η αποτυχία του προγράμματος της «εξ αποστάσεως» να πέσει πάνω στους «τεμπέληδες εκπαιδευτικούς». Φταίνε, λοιπόν, οι συνάδελφοι/ισσες που τα τηλεμαθήματα δεν μπορούν να γίνουν, και που όπου γίνονται αποδεικνύεται ότι δεν μπορούν να υποκαταστήσουν το Σχολείο. Ίσως αν προσπαθούσαν περισσότερο να τα κατάφερναν, ίσως αν τους αξιολογούσαμε να τα κατάφερναν, ίσως αν τους απολύαμε να τα κατάφερναν άλλοι. Η ΞΕΦΤΙΛΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΤΟ!
Εδώ οφείλουμε να επισημάνουμε και μια ακόμη σκοτεινή πτυχή του θέματος: εκείνοι οι συνάδελφοι και συναδέλφισσες που διάλεξαν αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή για να «κοινοποιήσουν» το ενδιαφέρον τους για τα παιδιά (το οποίο υποτίθεται ότι εκφράζεται μονοσήμαντα με τη συμμετοχή στην «εξ αποστάσεως»), τις τεχνολογικές τους ικανότητες, τη δυσφορία τους για τους «τεμπέληδες, που δεν κάνουν τηλεμαθήματα και μας βγάζουν κακό όνομα», χτυπούν συνειδητά τη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση, που τόσο έχει πληγεί και απαξιωθεί από τις κρατικές πολιτικές όλα αυτά τα χρόνια. Εννοείται ότι η μομφή μας αυτή δεν κατευθύνεται προς εκείνους τους συναδέλφους και συναδέλφισσες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» χωρίς υστερόβουλες ή ιδιοτελείς σκέψεις. Όμως, απέναντι και σ’αυτούς η προειδοποίησή μας είναι σαφής: εάν σήμερα νομιμοποιήσετε, έστω κι από την απόγνωση του εγκλεισμού/αποκλεισμού, τη γενική εφαρμογή της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», η επόμενη μέρα για το Δημόσιο Σχολείο θα είναι ακόμη πιο σκοτεινή.
Η Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση, σε απόλυτη αντίθεση με τις υπόλοιπες παρατάξεις του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, που έσπευσαν να καταθέσουν πιστοποιητικά αφοσίωσης στο υπουργείο και να χαϊδέψουν την κοινή γνώμη, θα δώσει όλες της τις δυνάμεις στην ακύρωση αυτής της μαζικής εξαπάτησης της σχολικής κοινότητας, του πλήγματος στη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση, της κατάργησης της ουσιαστικής και ισότιμης πρόσβασης σ’αυτή. Θα σταθούμε απέναντι (και με συγκεκριμένες επώνυμες καταγγελίες αν χρειαστεί) σε κείνα τα «στελέχη» που θα επιχειρήσουν να πιέσουν -άμεσα ή έμμεσα- συναδέλφους και συναδέλφισσες να συμμετάσχουν ή εκπαιδευτικούς που θα επιχειρήσουν το ίδιο με τα παιδιά. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι μέχρι στιγμής προαιρετική. Καθαρές κουβέντες: οσοι/ες μετατρέπονται οικειοθελώς σε παπαγαλάκια, και διασπείρουν φήμες περί αρνητικής βαθμολόγησης των παιδιών που δεν συμμετέχουν ή επιλεκτικής περικοπής μισθού των «απρόθυμων» συναδέλφων/ισσων, αξίζουν την απόλυτη περιφρόνηση και θα μας βρουν απέναντι.
ΤΕΡΜΑ ΠΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ
· Θα είμαστε έμπρακτα δίπλα στους μαθητές/ριες μας με όποιον τρόπο κρίνουμε εμείς πρόσφορο, με γνώμονα τις ανάγκες και τις δυνατότητές τους. Κύριος στόχος μας η ψυχική στήριξη αυτών και των οικογενειών τους. Δεν ξεχνάμε άλλωστε ότι οι μαθητές μας και οι γονείς τους θα κληθούν να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρες οικονομικές και προσωπικές δυσκολίες, λόγω των συνεπειών της υγειονομικής κρίσης. Δεν στηρίζουμε καμία διαδικασία που δεν είναι καθολικά προσβάσιμη σε όλους, που αναιρεί τον δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου. Καλούμε όλες και όλους να μην στηρίξουν, με τη συμμετοχή τους στις μετρήσιμες πλατφόρμες του Υπουργείου, τα πανηγύρια της κυβέρνησης ότι η εκπαίδευση συνεχίζεται κανονικά. Θα είμαστε όπως πάντα στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους, θα αγωνιστούμε μαζί τους για τη ζωή, τη δουλειά και την αξιοπρέπεια μας!
· Να δοθεί ΤΩΡΑ τέλος στην αγωνία χιλιάδων μαθητών/ριων, ειδικά αυτών που θα δώσουν Πανελλαδικές. Να σταματήσει η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να παίζει με την ψυχική ηρεμία και το άγχος χιλιάδων οικογενειών. Η ύλη των μαθημάτων είναι αδύνατον να διδαχθεί. Απαιτούμε άμεσα μείωση της ύλης. Ειδική πρόβλεψη και διευκολύνσεις (μέχρι και ελεύθερη πρόσβαση στην Γ/θμια εκπ/ση) για τις Πανελλαδικές και φυσικά να σταματήσει κάθε κουβέντα για μείωση των εισακτέων στην Γ'βάθμια εκπαίδευση.
· Εξασφάλιση όλων των υλικοτεχνικών μέσων σε σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές που έτσι κι αλλιώς είναι απαραίτητα για μια ποιοτική δια ζώσης εκπαίδευση.
· Να μην πληρώσει την υγειονομική κρίση και τις συνέπειές της η εργατική τάξη και η νεολαία μας. Να πληρώσουν όσοι επί χρόνια λεηλατούσαν τη Δημόσια Υγεία και Παιδεία.
Η ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΡΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΟΥΝΩΝΤΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΧΑΝΤΡΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΡΕΦΤΑΚΙΑ



ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕ ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ